Friday 9 April 2010

BiArKan iAnYA BeRLalu


Alhamdullillah...
segalanya terjawab jgak akhirnya..
biarlah jawapan tersebut menjadi rahsia diari hatiku..
walaupun sakit di hati hanya Allah saja yang tahu..
walau cuba aku tahan air mata ini dari tumpah mengetahui hal yang sebenar..
namun ia tertumpah jgak..mungkin itu dpat mngurangkan beban di hati...


kekelas pagi kelmarin pun semua kawan-kawan sekuliah memandang kearahku...
melihatkan mataku yang agak sembam..
haishh...sungguh memalukan diri sendiri..
tipulah mereka tidak dapat mengesan riak wajahku yang bergaris duka...
ada yang sampai berkali-kali memusing kearahku pun ada..(bley plak camtue kan...ish3)
sekarang nie aku kena berusaha lupakan insan tersebut...
no fb..no ym...(just for a moment, coz i'm try to forget that guy)
siyes..tidak ada dendam...tidak ada benci..
yang ada cuma kekecewaan dan ingatan terhadap insan tersebut sahaja..
aku sentiasa memaafkannya cuma kesan dihati yang belum hilang..
dan juga rasa terkilan di sebabkan kesimpulan yang dibuat..
biarlah masa yang menentukan semua...

now i should focus more on study...(yupz..final just a round the corner..get ready gurl)
i don't want to destroy my future coz of my miserable..
thats not fair for myself right!..
ermm..don't let it happen k..
before we love others...
love ourselves first...
appreciate what we've..(just to motivate myself..huhu..)

dulu ak selalu cakap..
eii asal la nk bercinta-cinta segala diorg nie...
bukannya boleh bhgia sngt pon nnt..
mayb bahgia sementara je kowt..
(cam kata-kata yang aku pernah dengar..bahgia itu milik Allah..bila-bila masa sahaja Dia boleh tarik...)
klu kawen nnt xrmai yg kekal..
tgk jela peratus perkahwinan yang kekal sebab bercinta sebelum kahwin..
terlalu kecil nisbahnya...
tiap-tiap hari ada jew cerita...
si pulan si pulan nie dah bercerai...
macam seorang lecturer aku pernah katakan...
bila ketika couple tue kita buat maksiat..Allah akan taruh syak wasangka terhadap pasangan tersebut..tue sbb rmai yg bercinta sebelum kawen nie bnyak sngat msalahnya slpas kawen...

aku pun xnak bercinta-cinta nie..
tapi dah takdir untuk aku agaknya..
even aku xnk couple2..
aku terjatuh cinta tanpa aku sedar terhadap insan tersebut..
then episod duka silih berganti..
tp aku tidak pernah menyesal dengan semua ini..
aku terima semua ini dengan hati yang terbuka..
but now i just need time to forget all those kind of things..(i hope)
tapi aku xrse ianya semudah itu..(just keep it in my memory)
atleast i still know who am i..
aku tidak akan buat benda-benda bodoh nie..(InsyaAllah)

(forgive and forget...that the best way..forgive i think no prob..forget i don't think so but i'll try)






No comments:

Post a Comment